adik dan kakak

Wednesday, January 5, 2011

Anakku dah sekolah!!!

Assalamualaikum..
Hari ni adalah hari pertama ankku ke sekolah. walaupun lambat 2hari pd kanak2 lain. cam xpercaya pun da jugak. tak sangka sekolah dah anakku. besar dah dia. walaupun baru 4tahun la..heheh..kejap je kan. esok lusa dah masuk sekolah rendah,pastu sek menengah. wah! itu maknanya aku pn dah tua. anak2 dah besar..

Sukar nak digambarkan perasaan aku. macam xmerelakan dia pergi sekolah pun da jugak. takut pun da jugak. sedih pun da. suma da.. tak merelakan sebab dah terlalu biasa berada dengan dia dirumah dan jadi teman setiaku. natleast da la org buat bising dan layan aku bercakap.[konon la.padahal aku duk bz on9]huhu. Takut pulak sebab bimbang dia tak nak duk sekolah n ngamok2 nk balik. takut cikgu2 kat sana layan xbagus or jadi pa2 pun ya jugak. takut kena buli pun ya jugak. sedihnya bila pk suma kemungkinan ni walaupun hakikatnya aku yg pikir yg bukan2.

Dan,realitinya mmg aku terlalu bimbang sampai pk mengarut2. hakikatnya dia balik tadi dgn muka penuh excited dan gembira. mulutnya xberhenti duk bercerita dengan hepinya tntg pengalaman baru ke sekolah. amat teruja! dan aku amat hepi sbb suma tanggapan awalku suma meleset. katanya dia jumpa ramai kawan baru dan suma orang baik dgnnya. xsabar nk ke sekolah lagi pg esok katanya..hahahha

Pagi tadi dgn sngnya dia bgn utk mandi dan bersiap ke sekolah walaupun dia ni terkenal dgn sikapnya yg bangun lewat dan tdo lewat malam. salunya mmg susahla nk kejut dia diawal pagi selain alasan nk g jalan.[kaki jalan cam makbpk dia]. hahaha..papun, alhamdulillah ya Allah kerana mempermudahkan segalanya.

Bermula hari ini dan hari2 berikutnya aku perlu la belajar untuk 'hidup' sendiri kt umah ni sampai kul12 sementara athirah g sekolah. lagipun xlama lagi teman baru akan muncul..so, xde la lama mana pun duk sendirioan kt umah ni..

0 comments: