adik dan kakak

Thursday, January 6, 2011

......

Assalamualaikum. kembali lagi.huhuh.. bosan sungguh bila xdapat online. sia2 je da internet connection tapi suma access denied xpun line laju.. mungkin itulah salah satu sebab aku asyik post new entry je kt blog..hehehe

Dah xtau nk kasi tajuk pe kat entry ni. Tak de subject khusus pn nk share kali ni. macam2 da. hehehe.. aku sebenanrya dah cukup bulan. lebih kurang tunggu hari jela lagi nk bersalin. walaupun due nya ujung bulan nanti. bak kata nurse tu, bersiap sedia la dari sekarang. bla2 masa je awak boleh bersalin..dah 37mgu pun..kalau ikut athirah dulu aku bersalin awal 2mgu..yang ni xtau la..cuma sekarang memang dah xlarat sangat dah.perut dah besar sgt..berdebar jugak menunggu ni. kata nurse hari tu tanda nk bersalin xsemestinya sama utk setiap kali bersalin so mmg kena sentiasa berjaga2. kalau athirah hari tu aku sakit perut tapi kali ni xtau la.

Ikut pengalaman kawan2, da yg pecah air ketuban, da yg keluar darah dan macam2 la. Aku kalau boleh xnak jadi cam athirah hari tu. kena duk lama kt hospital sebab tunggu jalan terbuka. Serik dah jadi tempat doc2 cek jalan.tapi takut pulak bila macam2 yg jadi. xleh nk ikut sedap hati kita je bersalin ni. macam2 leh jadi. da kawan aku yg pecah air ketuban tapi xsakit pun bila g hospital trus bersalin. da pulak yg sakit baru sikit tapi jaln dh terbuka besar. Jadi,pendek kata trus g hospital kalau da salah satu tnda apapun..

Tapi aku berdoa sangat semoga segalanya dipermudahkan Allah. senang bersalin,sakit xlama dan senang bersalin tnpa masalah pa2. yg lebih penting baby sihat walafiat dan sempurna. amin..

Nampak gayanya aku akan bersalin dalam musim tengkujuh jugakla ni. mana tak nya,hujan masih xhenti2 ni. banjir gelombang kedua kata orang. dah da tempat kena pindah pun. makcik aku cakap bgs la due bln satu dh lepas musim hujan kalau tak susah jugak. hurm..lepas ke benda nya camni..ntah2 sampai ke bln 2 nanti duk ujan je.hehe. xpela..bukan samapai banjir pun tempat kita ni makcik..

1 comments:

Mrs. Zafian's said...
This comment has been removed by the author.