adik dan kakak

Monday, January 10, 2011

Jumpa Doc..

Assalamualaikum..
kali ni nk cite pasal g klinik semalam. hurm..preggy kali ni banyak la pulak kena jumpa doc. macam2 hal. tapi satu yang pasti,setiap kali jumpa doc pasti mood aku berubah dan aku pasti stress.patutla nurse tu kata orang yg salu jumpa doc adalah org yg bermasalah. jumpa je doc mesti da sesuatu yg keluar dari mulutnya yg merunsingkan hati. bayiku kecik katanya. xmengikut scale tumbesaran yg sepatutnya. dahtu pasni kalau da pa2 masalah kena lagi g jumpa doc. ish,xsuka,xsuka..

Itu satu hal. da lagi benda yg lebih menjengkelkan bila g jumpa doc. buang masa! aku benci menungu dan buang masa. ok la utk aku yg 'jobless' ni. kalau org bekerja cmne? asyik cuti jela keje agaknya. dahtu stiap bulan plk tu. tu kalau nasib baik. kalau x 2mgu sx kena g tunjuk muka kat klinik tu. igt keadaan tu pn dh buat mood aku swing.. kenapa la govt ni cmtu. tau la foc.. pastu nurse n doc cam bebas je nk layan or buat pa2 kat kita. mmg xsuka. patutla sejak dulu aku xsuka kt hospital..

Kat klinik semalam,da la duk cakap2 dgn sorang ni. ibu muda jugaak kot kalau tgk ke rupanya. anknya comel sx. 2bulan umurnya. so,cakap2 la. dia kata babynya lahir 2.5kg je hari tu. tapi lnsung xkena jaundis or pa2 infection. sangat hepi la bila dengar sbb bayi aku pn nanti akn lahir besau tu jugakkan. yg lebih best bla dia cakap dia bersalin kat umah dan disambut oleh neneknya. wah!sangat terkejut. katanya bila ketuban pecah 15min pastu trus bersalin. lom sempat nk g klinik kepala baby dah keluar. aduhai..sungguh senang dia bersalin. aku pn hepi jap dgr cite dia.hehe. doa sgt aku pn senang jugak bersalin cam budak ni.hehehe. amin..tp kalau xzsempat nk g klinik cam ngeri plk. sapa yg nk sambut bayi aku? huby?? lagi ngeri..papun,semoga semuanya dipermudahkan. amin..

2 comments:

surie wan said...

Andai la terbersalin di umah....cepat panggil ambulans...n jgn beralih dari tmpt bersalin ya...bahaya...mun da bidan pakar maybe leh tolong potong tali pusat...tp mun sikda tunggu nurse dtg umah potong....dhya sediakan air panas suam bersihkan baby n drah siap2...untuk elakkan kuman.... K! Macam pakar ja kmk tok....hehe

Mrs. Zafian's said...

o..tanx2.mek tek cam terpk25 juak pa yg plu dbuat mun la bna2 terjadi..p cmne mun kt bersalin dlm toilet??xleh bralih juak la?