adik dan kakak

Tuesday, July 19, 2011

ibu dan anak..

Assalamualaikum..
Bercerita tntg ank membuatkan aku tersenyum sdri..senyum kelat kot especially bla tgk ragam tirah.dh bsr ank ummi..dh 4thn.

Kami dilahirkan sama2 perempuan tp sggh byk beza. mgkin dia kecil lg kot so xde la nmpk sgt pa yg sama n pa yg tidak.tp klu melihatkan skrg mmg jauh beza ibu n ank ini. satu yg sama n plg obvious kuat menangis kot.hahahah.itu sm cam ummi. aku dulu mmg sgt xsuka berhias n pkai cntik2. pas mndi rmbut xpenah nk bersikat n xpenah nk pakai bedak suma. tp tirah plk masyaAllah sgt la suka bermekap. abis suma alat2 mekap aku dikerjakannya. myb sbb dia salu tgk aku conteng ctu cni dats y yg terikut2 kot. pas mndi msti g conteng muka.e,bdk ni..geram jgk kdg2 rs. tp lucu lbh byk la.hahahah. nnti abs suma lipstik patah, blusher suma pecah dibuatnya..siap mntk lg suh belikan satu set utk dia. termasuk perfume.adoi..anak2 zaman skrg ni..

Kalau cam aku kecik2 dulu mmg suka rmbut pnjang wpun xsuka sikat rmbut.huhuh.igt lg,bla nk raya msti mak sbuk nk potong rmbut aku.hahaha.aku msti xnak potong n nk rmbut pnjang.mula la mak bising.rmbut nk pnjang tp mls nk jg.huhuhu.tirah plk klu blh aku nk rmbut dia stiasa pnjg tp dia pn xsuka bla rmbut diikat..jd tpksala rmbut dia stiasa pendek..aku dulu ms kecik agk tomboy ckt.myb sbb dominasi dlm kuaga yg suma adk bradik laki. aku sgt rapat dgn abg.suma tmpt dia pg aku akn dbawa bersama.biasala aktiviti bdk laki mmg lasak.sbb salu ikut abg aku pn dh jd keras smcam je. bab2 mekap n pakaian plk xde sape yg nk ajar kan sbb tu jd cam xkesah n serabai je. nasib baik ayh anta sek agama..dr ctu terbitla ckt2 sifat2 keperempuanan aku.hehehe.

Athirah plk dh biasa dgn aku kot.tgk gaya n penampilan aku;org yg plg rapat n salu brada disisi dia sbb tu dia sdkt feminin klu nk dbndingkan dgn aku. sgt suka pakai dress. konon2 cam princess katanya.hahaha.lucu tirah..

0 comments: