adik dan kakak

Tuesday, July 19, 2011

bebas..

Assalamualaikum..

Aduh..br rs cam org normal..cam duk umh sdri..sbb uitm skrg tgh cuti mid sem jd xde la bdk2 suma..baru la rs leh bernafas ckt..lega sgt.....itula perasaan stap kali u cuti. utk org2 yg duk dlm cam kami ni inila waktu yg plg aman n damai bg aku terutamanya.br rs leh bergerak bebas n leh buat pa saje.. myb aku sorang je kot dlm ramai2 RS ni yg rs cmni..myb perasaan je kot yg rs suma bnda aku buat bdk2 ni nk tgk.hahahah.papun begitula aku rs..

Mmg rs duk dlm gua je duk dlm umah ni..tingkap buka tp tetap kain langsir xleh bkk sbb umah berhadapan dgn bilik bdk2. kalaupun aku ok  xnk pakai baju sekalipun tp my huby plk cmne?still gak kena bertutup stap ms lgsir kt umah ni. lagi pula,kt depan umah aku ni da kantin yg semestinya selalu penuh dgn org. jd,nak xnak mmg suma kena kawal.pakaian pn kena salu bertutup walaupun duk dlm umh sdri sbb ramai je org laki kt bwh tu. skrg ni xde lgsir pn xpe.hahahha..

Aku mmg xpenah turun bwh n bwk ank2 beriadah ptg2.bkn pa.serabut dgn org2.nnti msti suma org akn tengok je kami smpai xkelip2 bla turun jalan2 kt bwh.selesa ke gtu? asyik jd perhatian ramai je. pastu nnti kenala senyum lebar n ber'hai2' dgn suma org klu x msti kt sombong. xdela xnk senyum juz dat rs xselesa sbb suma nk kena disapa n ditegur.kesian jgk dgn ank2 n diri sdri sbb terkurung je dlm umah ni.tp itula hakikat RS ni. ha,tima2 cmni la aku leh turun bwh n bwk ank2 jalan sesukati je stap hr. xde sesiapa yg akn tgk cam kami ni alien n xde sape yg kesah..mmg nikmat.

Dulu time duk menyewa lua pn da jgk kes yg sama.cuma yg lain nya ialah bkn student tp penjaja. pntang tgk pintu terbuka mulala kejap2 dtg org jual kerepek.kejap lg dtg plk org jual ikan masin n mcm2 lg la. last2 pintu n tgkap stiasa tertutup sbb xnk mlayan suma jurujual ni. blh kata stap mgu msti jurujual yg sama dtg bertandang lg. bkn xkesian tp klu dh salu n asyik pksa kt beli je rimas jgk la..

Cuma satu ni mmg xleh nk bt pa la.cuti atau x sama je.kwsan uitm ni berbukit bukau. pstu bgunan pn ikut ktinggian tanah la. yg aku xsuka nya org main bola kt padang or org potong rumput suma leh tgk direct dlm umh aku ni.kdg2 rs nk mrh jgk bla tersedar da org yg sdg tgk kita kt dlm umh sdri..org laki plk tu.tp again,xleh nk b pa slain tutup tingkap n pintu rapat2 dgn lgsir n gdup cam 'penjenayah' dlm umah sdri...

Pendek kata,duk la mana2 pn msti da ragam n masalahnya. mgkin klu bkn dgn student n jurujual,jiran tetangga plk kan..lgpun adatla hidup bermasyarakat kita kena bergaul dgn suma org..aku plk mgkin akn ok ckt klu duk kolej lelaki sbb bdk lelaki ni jns xkesah sgt.lgpun pa kes plk aku isteri RS nk melayan suma bdk2 ni kan??

2 comments:

surie wan said...

Huhu tedah cita ktk ros... Kmk nasib baik jugak la diam kuarters kakitangan... Mudahan sik kena lantik jd Rs. Kt upm rs pun umah tingkat Atas skali... Mok sik mok mmg kena lalu bilik student......

Mrs. Zafian's said...

huhu.nasihat mek ibohj la menceburkan diri nk jd rs.byk buruk dr baik mek sa..