adik dan kakak

Tuesday, May 31, 2011

rezeki dan nasib..

Assalamualaikum..

Dh hampir 2tahun aku grad dr pengajian..kerja pn dh bertimbun aku mntk tp nmpk gayanya kdaan msh sm..rezeki msh lom berpihak pd aku. stap kali gagal dpt job offer aku msti pk, nape aku xdpilih.mgkin sbb result aku kurang bgs, mgkin sbb xaktif dlm persatuan, mgkin xde pglmn keje, or mgkin sbb aku dh kwen?? mcm2 yg terpikir kt kpla otak ni..atlast kembali pd basic,xde rezeki lg..ish,bosan btl..

One of my fren ever said, suma nya bgntung kpd rezeki dan nasib. kelulusan mgkin pntg tp blh kata 70%  bergntung pd nasib dan rezeki. sumpah, aku jeles bla tgk kwn2 lain yg sm blaja dulu suma dh dpt keje best. da duit sdri, da kerjaya hbt.dan aku psti akn terfikir lg, mn kurangnya aku?? byi cam meyalahkan takdirkan.heheh.

Well, smpi skrg pn msh lg berkira2 bla la nk dpt keje. tp itula. perancangan Allah itu mmg xpenah sm dgn perancangan manusia. kata shbt aku tu lg, pa yg Allah rancangkan itu jauh lbh baik dr perancangan manusia. ya,mmg sgt2 btl. juz dat, sbg manusia kita je yg xnak mengakui hakikat itu..Allah alwz know better wat is da best for human..

Skrg, aku lbh tenang menjalani hdp. biarpun suma kerja yg dmntk direject, memikirkan btpa byknya rezeki lain yg Allah kurniakan aku jd lbh tabah dan kuat dan lbh bersyukur. satu lg, 4 sure la sbb my huby yg xabs2 bg kata2 semangat dan support aku. katanya "Allah akn beri rezeki nnti. itu pasti jd sbrla"..stap kali aku menangis n sdh sbb lom dpt keje kata2 itula yg sering memujukku. amat menenangkan..nsb baik dia optimist.itulh bgsnya my huby. salu berfikiran positif dan berprasangka baik kt Allah.hehehe. thanks for being here my love..

Menyesali nasib diri dan bersedih xberkesudahan xkan bwk pekdah pa2. sdh skali skala memikirkan ms dpn ttp da tp aku tanamkan dlm diri Allah maha adil. suatu ms nnti aku pasti juga akn dpt keje. aku pnh terbaca Allah memakbulkan doa atau memberi sesuatu mgikut kebaikan dan keperluan kita. jd, skrg ni Allah memberi ruang kpd aku utk berkhidmat kt umah ni.itu yg terbaik bt ms ni..

0 comments: