adik dan kakak

Monday, May 30, 2011

Erti Sebuah Perkahwinan..

Assalamualaikum..dh lm x post new entry. gejala M n xde I la pya pasal ni. tp bla rajin byk plk idea dtg.hehehe..

Cam sderius je byi topik entry ni. cam org 'dewasa' lak rs.hahaha. tp seriously wpun dh 27thn rs cam br 23,24thn je. still cam bdk2 peel perangainya. ntah2 aku sorg yg rs gtu kot.huhuhuh. tp xpela. ni pa yg aku rs je..

Salu aku dgr org akn ckp pas dorg kwen, "ala,xde beza papun. juz skrg kami tggl bersama". terkedu jap. betul ke hakikatnya begitu? xde pa2 beza melainkan leh tggl sm?? i mean, xyah cte la hal tggjwb n rutin suma tu. mmg akn bubahla pas kwen. juz terfikir, nape org xckp byk beza, cthnya leh salu kua dating, berpimpin tangan tnpa segan silu, aurat dgn makbpk n si dia pn xpyh nk jg..byk jgk kot. cam biasa, kolot kan aku ni. Ye.mgkin nmpk cam bnda2 biasa je tp hakikatnya byk perbezaannya. atau pn suma tu dh jd perkara biasa yg kita dh salu bt evn b4 bergelar suami isteri?? termsuk aku??

Ni senario lain plk. situasi dimana psgn suami isteri yg sah tp xpenah tdo bersama. sggh aku xpaham cmne ni leh berlaku. dh sah n halal tp xdisentuh. bukankah salunya itu yg dimahu semasa bergelar kekasih atau plg tidak itu yg diidam2kan dr org yg kita syg atau admire. disentuh dan dibelai mesra..plik kan? aku pnh terbaca kes dh 4,5thn kawen tp masih dara. sbbnya mmg mcm2. yg menarik sbb xde psaan cinta n kwen pksa..mmg org lelaki camtu ke? leh tahan n**** wpun tdo sebilik dan sekatil?? manusia mmg salu plik. yg sah xnk sentuh tp bla yg haram suka sgt disentuh..

Perkahwinan dan anak..klu dh kwen org psti akn tya bla nk da ank. pasti!bla dh 2,3tahun kwen lg la kerap org akn tya bla nk da ank.espcly org tua. kdg2 org xnak phm yg ank tu sejenis rezeki. bknnya bnda yg psti dpt bla usaha. suma bgntung kpd rezeki Allah..da byk jns org.da yg kwen tp xnk ank dulu.da yg kwen mmg nk trus da ank. da yg pas kwen trus mgndg wpun xnak ank. da yg kwen mmg nk ank n trus mgndg..aku tmasuk dlm kategori ke-3.opss..

Bkn xnak ank tp lbh kpd lom bsedia.lgpun aku kwen muda so pkran msh pk nk hdp berdua n nk enjoy2 dulu. tp t'nyata kehadiran 'rezeki' itu adalah nikmat yg plg bsr. aku amat2 bersyukur .ssh mmg akn da tp bkn la 24jam 7hr smgu 365hr stahun.. kt org bla dh da ank xleh nk suka2 lg.ssh nk g shoppg or jln2. aku sgkal sekeras2nya! lg best bla g bercuti da ank bersama. suasana meriahnya lain mcm. kegembiraannya pn lain. lbh dan double! kegilaan shoppg pn smakin m'jadi2.yela,nk shop brg sdri lg, brg ank lg.mmg excitednya double.sgguh! bknkah anak itu adlah matlamat dlm sebuah perkhwinan??

Suma ni hya luahan dr hati sdri je. xnak da sesiapa yg terbaca terasa hati. manusia mmg lain2 kan?? tepuk dada tya selera..

0 comments: