adik dan kakak

Wednesday, June 13, 2012

Penakutnya saya!

Assalamualaikum..

Jom imbas kembali tinggi mana tahap keberanian sejak kecik dulu smpai sekarang..berani ke??

Di lahirkan sbg sorang2nya anak perempuan dlm keluarga memang susah kdg2. lagi2 kalau anda penakut cam saya. hahahaha. kawan2 kat U salu ckp aku ni berani. mungkin la nampak cam berani tapi penakut sbnrnya..eh,smbung cite tadi;sbb aku sorg perempuan jadi aku kena tido sorang. mandi sorang2. masa kecik dulu aku mmg seorg yg amat penakut. bila da org meninggal tgk la 2,3hari jgk aku xboleh tido mlm. atau kalau tengok cite hantu atau da orang bercerita tentang hantu.asyik terbayang mcm2. kebetulan umah dekat dengan tanah perkuburan..dulu2 orang bawa jenazah jalan kaki je xde nya guna van, kereta jenazah suma tu.

bla mlm je mesti susah nk tido.pk yg bukan2. aku ms darjah 1,2 camtu mmg tido dgn mak ayah lagi. tido mesti peluk ayah. pastu besar sikit tido dengan abang pastu besar sikit lagi tido dengan adik. time tu kami 3beradik je tp beza jauh. dengan abang beza 5tahun. memang xlehla nk tido dgn dia. pastu beza dgn adik 2tahun. darjah 5camtu mak dh bg bilik sendiri. suh tido sendiri. terpaksala..kdg2 tu satu mlm xleh tido sebab takut sebab tengok cite hantu ke, sebab kwn2 kt sek duk cite pasal hantu ke..memang azab. dh subuh baru lelap mata. nk bangun g sekolah memang liatla. nk ajak adik tido sx plk memang dh xboleh adik dh besar. kadang2 tu takut punya pasal rela berpeluh cam mandi duk bawah kain selimut.hahaha. lawak betul..

Dah sekolah menengah pun klu tiba2 perasaan takut dtg memang xleh nk buat pa. penah jugak angkut adik kecil tido sx buat teman tapi sekali budak tu sedar mlm2 n nangis pastu lari balik ke bilik mak. siap pujuk2 adik lagi suh teman tido.sampai camtu sx!lawak kan..

Tu cite zaman sekolah. bila dh besar sikit bolehla dah makin berani. dh boleh g toilet sorang2, tgk tv kat ruang tamu sorang2 bila suma dh tido..pastu masuk plk U. kat U bolehla dikatakan berani. boleh bangun g toilet sorang2 waktu mlm, boleh g ambk air semayang sorang kul 5.30pagi..kira berani la tu. sebabnya kat U xtgk cite hantu n xde plk org bercerita tentang hantu. room mate plk salu balik umah bila hari minggu. aku berani je duk sorang kt bilik. tu time berani la. time takut dtg penah jgk pc menjadi mangsa.aku on je sepanjang mlm sampai pagi. hahaha

Cite pas kawen pulak..kembali jadi penakut yg melampau kot. sebabnya dh biasa da peneman disisi. tido berteman, makan berteman, tgk tv berteman..suma la berteman. hehe. tapi aku salu jgk kena tinggal sorang2 bila huby da kursus. boleh je tido sorang2 kt umah walaupun takut. cuma nya, bila dh lama kawin ni, lama ker?? hahaha dh ramai ahli makin menjadi2 pulak perasaan penakut aku ni. mcm aku katala bila dah biasa ramai sesekali sorang2 memang terasa. memang kena da peneman. athirah pun jadi la.hahahah..

so, korang camne?penakut cam aku gak ke?

0 comments: