adik dan kakak

Sunday, April 15, 2012

perasaan tak keruan

Assalamualaikum..

Baru je semalaman berjauhan hati dah tak keruan. boleh pulak cakap besar kata nak suh duduk dengan nenek dia. rupanya camtu la sedihnya rasa bila seorang ibu berjauhan dengan anak. aku memang sentimental lebih ckt kalau cite bab2 family ni.

Perasaan tu sedikit lebih dari biasa mungkin sebab aku xpenah lansung tinggal anak2 kat orang dan sentiasa bersama dorang 7hari seminggu 365hari setahun. dengan suami perasaan berjauhan tu lain. kami kalau nk g mana2 pun memang xpenah tinggal anak walaupun ibu penah la cakap suh tinggal je dirumah bia dia jaga nk g kedai bukannya lama pun. kakak aku pn heran dengan aku. manjakan sangat anak katanya. sebab tu anak xleh berenggang lansung nk tinggal nk g mana2 bukan main susah. huhuhuh. da kebenaran jugak tu tapi tula.memang xleh la nk tinggal dorang. rasa janggal je bila xde anak bersama. rela lagi susah payah berpimpin tangan or berdukung sepanjang jalan janji anak2 da bersama.

Athirah penahla sekali sekala di ambil oleh family mertua ku untuk tido disana. paling lama pun 2hari je kot tapi perasaan hanya Allah yg tahu. kejap2 kol, kejap2 msg tanya tirah buat pa, dah makan ke, buat perangan ke..runsing atau lebih tepat lagi rindu sebenarnya. sangatla janggal bila tirah xde buat bising kat umah. sebab dia je pun teman berbual dan bergaduh aku. hahahaha.

Adik2 ipar aku suma suka budak plus lagi athirah anak buah 1st. lagila dorang sayang dan suka. yang xsuka nya aku la sebab terpaksa melepaskan tirah bermalam disana walaupun dalam hati tak rela.hahaha. boleh plk gitu kan?

p/s: siti, bila melalui baru la paham benar2 perasaan mu itu berjauhan dengan anak; bukan sehari dua tapi bertahun. memang perit. tapi bersabar lah. ros doa moga2 kuaga siti cepat2 bersatu kembali..

0 comments: