adik dan kakak

Sunday, September 4, 2011

mangkuk tingkat dan kuih raya..

Assalamualaikum..salam lebaran suma...masih xterlambat kot walaupun hr ni dah raya yg ke-6..xsampai seminggu lagi..

Alhamdulillah sempurna sudah ibadat puasa sebulan dan alhamdulillah kita suma diberi kesempatan dan peluang untuk berhari raya sekali lagi..betul la kata org.kemeriahan raya tetap terasa xkira dimana kita berada..tahun ni kami beraya dirumah pasir mas.umah mertua aku la tu..heheh. tahun ni mmg giliran raya disana. dah tua2 ni;erk,tua dh ke??huhuh, kemeriahan raya mungkin x se'excited' spt aman bdk2 dulu. meriah tetap meriah cuma xla cam dulu.kot..keadaan dan suasana tetap sama juz yg bezanya status dan tanggungjawab. raya terasa lebih bermakana sbb adanya puteri2 tercinta yg menambahkan lagi kemeriahan berhari raya disamping keluarga tersayang..

Cite pasal raya ni xsah la klu xde juadah dan kuih muih yg pelbagai di atas mejakan..tiba2 pulak teringat kenangan zaman solo2 dulu.hehe. bila tiba je ramadan aku msti xpenah miss buat biskut n xpenah missed bg biskut raya kt boypren.hehe. mmg rasa wajib la kena bg kuih raya kt bf stap kali raya. nape ye?hahah.bla teringat rasa nk gelak plk..tgk kwn perempuan adik aku bg kuih raya jgk kt adik aku..sama!hahah.ke suma gf akn bg bf dia kuih raya stap kali nk raya??itu dulu..masih kapel2. p bla dh kwen ni xpenah sx pn aku bg biskut aku bt kt mertua..sbb?sbb nya mertua aku salu nya akn beli je biskut raya kt umh dia.yg pastinya lagi bewarna warni n lagi sedap dr biskut air tangan aku.so,rasa cam rendah diri je nk bg biskut buatan aku..hahaha.boleh tima tak alasan gtu??

Satu lagi amalan zaman kapel dulu,baju raya mesti nk kaler sama walaupun beraya umh asing2.hahaha. baju pun g pilih bersama xpun si gf akn siap2 belikan baju melayu or jahitkan baju melayu utk bf dia. sgt bersungguh2 kan?hahaha.sx lg rs nk tergelak..cam lawak sgt tp ok la jgk. kot..amalan2 cmni bgs jgk la pabila dh jd amalan stap kali raya smpai dh kawen n beranak pinak.cam best la plk..

0 comments: