adik dan kakak

Thursday, August 18, 2011

Ramadan dan Syawal..

Assalamualaikum..xsampai 2minggu lagi umat islam akan meninggalkan bulan ramadan yg penuh barakah dan akan bertemu pula dgn bulan syawal..lagu raya sudah mula berkumandang dgn meriahnya dicorong2 radio..sgt shahdu dan sgt la trasa aura nk raya yg semakin menghampir.hehe. lagu raya ni dgr la bila2 pn mood akan bubah jadi best. ye tak? ke aku sorang yg rasa gtu?hahaha.

Tahun ni posa dan persiapan raya aku rasa sedikit berbeza dgn tahun sblm2. salu kalau bln ramadan mesti meriah dgn makanan penuh semeja time berbuka. macam2 juadah da. banyaknya dr bazar ramadan la.heheh. tp berlainan dgn ramadan kali ni. makanan xde yg istimewa dan sejenis 2 lauk pauk saje. tahun ni keterujaan mgkin lbh kepada penghayatan bulan ramadan itu sdri..wpun xpegi solat trawih..sedih. selera xsebesar spt thn2 lain.huhuh.mgkin sbb aku xpegi sdri ke bazar kot. tp xpulak rs nk mkn pa2..walaupun lauk pauk sikit dan simple,yg plg best aku mkn dgn penuh berselera.berbuka atau sahur.huhuhu..myb sbb bf kot jd selera mkn mmg stiasa da.hehe

Raya pn dh dekat tp ntah la nape tahun ni aku mcm xteruja pn nk buat persiapan pa2.xsibuk2 nk tempah baju raya,xsibuk2 nk pk nk bt biskut pa..pendek kata xde ati pn nk bt persiapan raya..kalau time duk swk dulu sbulan b4 puasa dh sibuk cr tailor sbb nnti klu dh masuk bln ramadan mmg xdela otrg nk ambik upah lg. kt cni pn lbh kurang jgk kot keadaannya cuma ntah..aku br je anta baju raya smgu yg lepas utk dijahit.hehe.nasib baik da lg nk nk tima..sepasang je pun..se..xteruja lnsung nk raya kan?barang2 anak pn xbeli lg.baju aimy,kasut tirah..suma xbeli lg.aku plk bla huby tya nk beli sandle br ke x utk raya blh plk rasa pakai yg mana da je.huhuh

Ma da tanya nk buat biskut pa tahun ni.aku plk blh diam je xtau nk jwb pa.sbb mmg xde plan lgsung nk bt pa2 utk hr raya ni. aku mmg sgt suka buat biskut.tahun lps walau tgh sarat mgandung pn aku gagahkan jgk diri utk buat 5jenis biskut. mmg sgt minat buat biskut.rela xtido mlm..tp tahun ni..xtaula..baru terfikir nk cari resepi dlm internet. tp xsure lg nk buat ke tak..tgk keadaan..da tak sesapa yg rs x excited nk raya mcm yg aku rasa skrg?

2 comments:

surie wan said...

Hehe selamat sambut merdeka n raya!

sitiebby said...

sama la kita ros, kmk tok nk blk kelantan, tp satu pun blm buat apa2, ktk ada juak baju, kmkorang nang blm ada apa2. dh 2 tahun mcm tok.huhuhuhuh