adik dan kakak

Monday, April 11, 2011

nyampah..part 2

Assalamualaikum..heheh..tetiba lak da part 2 plk..hm,xabis2 cte hal yg menjengkelkan ye? yela.rs nk plk post psl bnda2 yg membuatkan jiwa raga aku ni annoying.. As i mention in da previous post dat day, manusia ni da macam2 ragam dan perangai. rambut je sama hitam tp hati hanya Allah yg tau. kali ni aku rs cam nk cite psl certain types of ppl yg membuatkan aku rs nk 'gelak' je bla dorang tunjuk perangai. bukanlah nk aibkan sesapa or nk ckp yg aku ni baik sgt. aku pn sm je kot kdg2 tp yela. ingatan utk diri sdri jgk la ni..

1st, aku mmg amat menyampah dgn org2 yg suka menunjuk2. show off kata budak2. mcmla dia sorg da bnda tu! ish,xsuka sggh..suma bnda plk tu nk dtunjuk2. kira hebatla konon..beli baju mahal nk tunjuk or heboh satu kg, da hp cggih,keta jenama..suma nk cte kt org. n sx dgn bangga diri la.mmg xslh nk rs hepi tp bkn show off yg mgkin membawa kpd takbur..

2nd, xsuka btl dgn org2 yg berlagak dia tau suma bnda. cte je hal pa2 pn msti dia tau. konon informative n wisdom la..org lain xtau dia tau. tu xpe la jgk kan. yela,dh dia mmg suka membaca n up to date. tau suma pkmbgn semasa. yg lbh menjengkelkan bla dia buat cam suma org lain xtau bnda tu or dia sorg je yg tau. in other words memperlekehkan org lain la..aku mmg xfavor la org cmni..

3rd, xreti bahasa..korg tau x mcmmana org yg xreti bhsa ni?? aku mmg pntang btl dgn manusia2 jenis ni! byk je cthnya. cam dtg umh org xbagi salam tp terpekik terlolong pggil nm tuan umah, sesuka hati guna brg org n bla pulangkan blk xucap tima ksh pun..xreti hormat org pn ye jgk.ish,byk lg la klu nk state kt cni.aku mmg nk mrh btl dgn org2 cmni..xde adab n xreti bhsa!

last dh ni, atlst 4 dis time.heheh..mengada2..i mmg nyampah dgn org camni. yg ni xnak cte byk. rs nya suma org phm cmna org yg mengada2 ni kan?aku pn mengada2 jgk.sumtimes..tu pn dgn mak ayh n huby aku..tp tu mgada2 dgn org yg btl. wat i mean here is mgada2 xkena pd tmpt n orgnya. nk cth jgk..hm,let say mengada2 dgn suami org ayah org. xke rs nk mrh??

Dh mcm tulis essay BM la plk.hahaha..kita sm2 la pikir ye n jadikan tauladan yg mana baik. ingat memperingati tu amalan mulia..selebihnya,lu pikirla sdri..

2 comments:

surie wan said...

ros!!apa dikerepak kitak tok??? gine pantangkitak?? ok ka

Mrs. Zafian's said...

hahaha..juz share da feeling sue..ok.lbh sempurna dr pantang ank 1st dolok la..heheh..