adik dan kakak

Tuesday, December 27, 2011

Mother's choice is alwz right

Assalamualaikum..ni entry lama tp br da idea nk update..so, ni la agknya last post for year 2011..

mesti suma org penah merasa pakaian dipilih oleh ibu. sekurangnya2 sblum da duit sdri or dh kerja. penah tak sesapa yg komen tntg pemilihan pakain yg dibeli or dipilih oleh ibu? xde kot. ha, camtu la jgk situasi nya dgn aku. mmg suma benda yg dipilih oleh ibu utk aku just nice kata org putih. suma nmpk cantik dan ngam dgn badan. suma nmpak cantik dan sepadan..

itu cite 15tahun lalu yg suma pakaian dipilih oleh mak. ingat lagi, stap kali raya (sbb salu nya baju baru dibeli bla hariraya) mesti suma org akan puji baju aku cantik walaupun aku salu nya xmenyukai pilihan ibu. mmg selalu begitu. pa yg cantik dimata ibu xpenah cantik di mata aku. sampaila dh besar, tetap juga org akan memuji suma pakaian pilihan ibu. pastu tibala skrg. dh da kuaga sdri. dh jd ibu spt ibu aku. baju pn dh dipilih sdri. xde dh pilihan ibu. baru tersedar yg pilihan ibu mmg sentisa terbaik! sbb bape kerat je org penah puji bla aku pakai pa2. nmpak sgt chioce aku xmenarik. kan?kalau pilihan ibu tak terbaik xkan suma org melihat akan memuji? baru tibul rasa bangga pakai baju dipilih ibu. sebenarnya taste seorg ibu mmg sentiasa terbaik pun. sbb dia ibu. ibu yg berkongsi rasa dan jiwa dgn kita. mestila dia lebih arif tentang diri kita. tp anak..bisala. klau tak bertegang urat dgn ibu bukan anak la namanya.

Ironi nya plk, suma benda yg aku beli bla dipakai rasa xcantik pd aku tp bla diberi ibu dan dikenakan pd tubuh ibu suma nmpak cantik dan menarik! apa kes ya? tension! tension bkn sbb rs menyesal bg brg tu kat ibu tp tension nape suma bnda yg ibu pakai nmpak cantik sgt. bkn pakaian je kot. suma bnda. compact ke, lipstik ke..suma camtu. bla aku pakai rs xbest la, muka xlicin la, sx mak pakai alahai..mengalahkan aku! lipstik yg mak pakai pn camtu. padahal aku yg beli sbb lawa tgk model pakai sx bla pakai haram. bla mak pakai mmg sebijik cam model. ish, nyampah.hahahaha.



4 comments:

surie wan said...

hehehe lucu ros... mok rajin carik info sal fesyen juak kot.. tp jgn la terlampau up to date lak... sik on yM?

Mrs. Zafian's said...

pa yg lucu ya sue?info cmne tok?ehe..kmk mok tyk soalan sm juak tk.pa xpenah pn nemu ktk on ym lmk2 tk?bz ka?

surie wan said...

Ros asal kmk buka ym kompom cari ktk.. Pagi ng busy ros.. Gik2 awal tahun tok.... Report sia sitok.. Petang kul 4 gya ada mek on ym

Mrs. Zafian's said...

hahaha.sama jk dgn kmk..bkk email trus tgga da x schikong cute sia.ehehe.ptt la xnemu.mek salu on jk lppy trus cek email kakya trus ttp mun xda 'geng keras' bak kata nas.