adik dan kakak

Sunday, March 6, 2011

manusia vs. haiwan

Assalamualaikum..

Sejak kebelakangan ni aku tgk byk betul cta mengenai org buang ank kat akhbar. da laporan menyatakan jumlah pembuangan bayi meningkat setiap tahun. ya Allah.. pa la nk jadi dgn dunia sekarang ni. aku jadi marah dan kesal sangat! kenapa da org yg sanggup membuang dan membunuh darah daging sendiri. xkesahla ank haram ke pa yg penting dia dh jadi manusia dan darah daging sendiri!! tergamak betul manusia2 ni buat camtu. yg aku heran tu camne la seorang ibu yg bersusah payah mengandunbg 9bulan sanggup buat ank dia cmtu??

sekadar membC dan melihat gambar di dada akhbar saja sudah cukup membuatkan aku menitiskan air mata. belum lagi aku tgk real bayi yg sudah tiada jasad itu. yg lebih menyedihkan lokasi tmpt 'pembuangan' ank itu pula adalah ditempat yg hina. di dalam semak. di dalam tong samapah..mmg tak berhati perut dan tak berperikemanusiaan!! sgt sedih tgk bayi yg djumpai sudah tidak sempurna fizikaknya sbb kena gigitan serangga atau digigit binatang liar.. sangat kejamnya kamu wahai ayah dan ibu!!

kenapala da org yg sanggup buat camtu. lebih2 lagi ibu yg penuh dengan kelembutan dan kasih sayang. bukan senang nk mengandung 9bulan dan melahirkan seorg bayi...insafla wahai ayah dan ibu..

0 comments: