adik dan kakak

Monday, March 28, 2011

fb o fb..

Assalamualaikum..

Bercakap tntg fb, sejak 2 menjak ni aku makin jarang da pluang n masa nk bkk fb..maklomla anak kecik lg. pastu xnak duduk bwh plk tu.asyik merengek dan menangis je sepanjang hari. adui, penat jgk jd ibu ni..lagi2 kalau dpt ank yg sgt 'manja' cam ank aku ni. jgnkan kata nk bkk fb, nk buat keje umah pn xdapat. kata org mmg da budak2 yg suka menangis dan meragam. salunya ms umur sebulan dua tapi da jgk yg sampai 4,5bulan. 4,5 bulan?? ya Allah..lm lg tu. aku mmg sgt xsuka dan akn stress bla dgr budak nangis. mslhnya kalau dah 'suka2' nangis mmg sakit la kepala makbpk dibuatnya. baru tau btapa sshnya nk membesarkan sorg ank..

Bercakap tntg fb jgk, lately ramai plk yg add tu org2 yg aku xkenal. serba slh plk jadinya. dorang ni add aku myb nk tmbhkan frenlist je kot. or nk knl dgn lbh dekat mgkin..xtaula. aku pada dasarnya mmg xsuka nk add or approve org2 yg aku xknl ni. prinsip aku xkesah frenlist ckt jnji suma org yg aku kenal.bolehla 'bertegur sapa' dgn sng ati ckt kot..nk komen pa2 pn yakin ckt. kalau xknl pastu tb2 nk komen cam plik la plk..tp klu xapprove cam sombong la plk aku rs.

Bercakap tntg fb jgk, aku tb2 rs annoyed plk dgn benda ni. yela,selain dr melihat perkembangan semasa org, da plk sstgh tu yg guna fb ni nk assult org..nk sindir org..nk menyakitkan hati org lain..mmg xbagus. tapi yg lbh menjengkelkan bila da 'org2' yg tnpa sergan silu 'beramah mesra' secara berlebihan dlm fb ni. yg xbest nya kdg2 da yg terlupa org tu suami org or isteri org or tunang org or ect,etc..yela.xsalah nk puji kalau dh betul benda tu cantik tp rsnya baik jgn keterlaluan. nanti jadik fitnah..jgn bg pluang lnsung org nk buat fitnah..fitnah mmg cte xbetul tp cerita timbul dr tingkahlaku kita sdri..

0 comments: