adik dan kakak

Saturday, March 17, 2012

Lemah Daya Ingatan

Assalamualaikum..

One of my besties alwz says that i tent to forget about other's ppl easily. their name, their face n their secret. that 4 sure la.huhuh. including about me myself! haiyak..dulu,bila jas ckp camtu aku cam owh,ok.yeke? pastu tiba2 cam perasan..betul jgk pa yg jas ckp. supported by few insiden yg xdisengajakan berlaku.

insiden 1:hari tu umh arwah nenek, da la sorang ni senyum2 kat aku. pastu tiba2 plk blh tegur n berbual2 dgn aku cam dh lama kenal. aku layankan je. wpun aku mati2 xkenal siapakah dia ni yg tau nama aku n berbual begitu mesra dgn aku. bercakap cam teman rapt persisnya.mmg dh abis fikir still jgk xtau sape. selidik punya selidik upanya clsmet time sek men dulu. masyaAllah..boleh plk aku lupa! pastu dia blh plk tya maria xkenal sy ke? mgkin dia tgk aku cam ragu2 kot. maluuuuuu..mmg xkenal tp mengaku kenal.

insiden 2: di majlis yg sama. da la plk sorang perempuan ni duk senyum2 n duk ckp dgn mak dia kot sambil tunjuk2 kt aku. myb dia ckp tntang ank aku kot. fikir dlm hati. pastu tiba2 dtg bersalam n peluk aku. aih..siapa plk ni?? smpai peluk2 ni?? mgkin dia jgk perasan dgn tindakbalas reflek aku yg agak xberapa nk mesra maka dia pun perkenalkanlah diri. ank sepupu aku rupanya. yg dulu sgt mesra duk berbual bila pergi umah katanya. ya Allah..apela aku ni..

insiden 3: masa majlis kawen aku. yg ni agak lama ckt la. tp agak kritikal bg aku..normal la bla org pergi umh org kwen nk tgk pengantin, nk tgk pelamin, nk tgk bilik pengantin kan..pastu, time aku duk kalut bersiap2 suma,dtgla sorang 'makcik' ni. so,ckp2 la.. pastu dia tanya,kenal x? cam biasa la aku mesti bt muka blur, tilik2 ckt muka 'makcik ' tu tp mmg xkenal. mmg xpnh tgk kot..'makcik' tu tanya,yeke xkenal? mmg xkenal la makcik. "astaghfirullahala'zim.." makcik tu plk yg mengucap pnjg. patutnya aku la kan. tau dia sapa?dia guru aku masa sekolah rendah.."astaghfirullahala'zim.." giliran aku plk mengucap pnjang.mmg xingat lansung ok!

Byk lagi la klu nk state satu2 kt ruangan ni evidence2 psl masalah lemah daya ingatan aku ni. mmg teruk betulkan?? memalukan diri sdri pn da jgk. byk kali dh kot berlaku yg org duk senyum2 n sapa aku bla berjalan pastu blh plk aku bt muka selamba n blh blah sbb xtau sapa. siap fikir slh org kot..aduhai..ni bkn skrg je,setahun 2 ni je dh lama dh..sejak dip lg. cuma skrg br perasan or for exact mengakui hakikat itu. selalu jgk bla kwn2 bercerita psl sumtin pastu aku mrh2 ckp xpenah cite pn..pastu giliran aku plk kn mrh balik dgn kwn sbb dh lupa suma yg dia penah cite sblum ni..cam xguna je dorang cta n share mcm2 pastu aku lupa. 

4 comments:

surie wan said...

Ado! Gine la mun dh 5-10 thn kita tok kelak ros.. Even kita online frenship, ntah ntah jmpa x kenal gik hhe

Mrs. Zafian's said...

hahahaha.yala ow sue.p mun ktk sik la rasanya.sbb salu keep in touch.lainla mun tiba2 putus hubgn then tb2 terjumpa.kali la mek bna xigt n xknl gk dgn ktk.hhaha.jaik alu jk byi eh..mintak jauh!

sitiebby said...

ros, kmk tok pun mun kita terjumpa kt KB, ada kita sama2 x knl sbb sama jenis yg mudah lupa2 ingt muka n nama org. org slalu senyum tp kmk yg ragu2, kdg2 siap tny gik nama sapa??? huhuhuhu,
Hope kmk gik ingt muka2 kwn2 yg gik blm berubah muka. hehehe

Mrs. Zafian's said...

hahaha.bena siti?owh,tidak keseorangan kmk duhal..da juak kwn sma prange..yala.mun dh lmk2 xjumpa,mesti muka pn da lain kit.tmbh dgn mekap gk.nemu gk org yg cam kita.mudah nk lpk dgn wajah org.hahaha