adik dan kakak

Tuesday, June 14, 2011

Surirumah tegar..

Assalamualaikum..amboi title entry.menakutkann..wah gtu..

Lama sdh rs nya x post entri baru. xde bahan nk d share. jd diam je la.huhuh. alahai, title enrty pun..mcm la b4 ni aku wanita yg bekerjaya yg tetiba benti kerja or kena buang n jadi full time housewife. kan? haha.. xde la..cte sbnrnya skrg ni; smgu dua ni aku konon2 dh jadi surirumah yg sbnr. yg sebenar?? jd b4 ni pura2 ke?hahaha. dr sudut stap hr akn bergegas ke dapur utk msk lunch jela. haha.lawak x bunyinya?? msti sblm ni jrg masak..huhuhu. idok ler gtu.cuma sblm ni xde la smpi tahap WAJIB masak stap hari..da jgk hr yg skip msknya. tp lately suma rutin cam bubah ckt.

Bubah bkn sbb konon2 dh bubah n dh jd isteri solehah pn..erk. da plk gtu kan..alkisahnya adik aku dpt prktikal kt uitm ni ha.jd lunch hour dia msti dtg umah dan msti tanya da nasi ke x. kesian plk bdk prktkl yg xde gaji ni. dh ler jauh ulang alik nek motor, pastu stap hr kena plk makan sdri..mmg byk jgkla duit poket kena bwk stap hr. 4bulan tu..jd,pa la slhnya dia dtg lunch kt umh aku je. jimat ckt. tu ler aku masak stap hr skrg.

Salunya ikut mood aku je nk msk ke x. kdg2 buat mee goreng or nasi grg je mkn tghri. xde la msk beria2 beno.hehe. my huby mmg xpenah balik lunch umh. walaupun umh dlm uitm.sbb tu ler aku salunya xmsk tghri tp msk utk mkn mlm je. cam skrg ni aku msk stap hr pn dia tetap xblk lunch kt umah. xsempat katanya.hm..cmne la xbusy. suma bnda dia nk buat n nk take part..

Jadi skrg dh jd rutin utk masak dgn beria2 stap hr. kdg2 bgun pg msti termenung dpn peti ais smbil berfikir nk msk pa tghr nnti. hahaha. makin parah sbb mmg kena masak stap hari! nk make sure yg menu tu blh diterima dgn baik oleh 'customer' nnti. best gk sbnrnya bla kena msk stap hr. makin rajin aku prktik kan menu2 yg lom penah d buat sblm ni. makin expert la kononya. lbh best sbb adik aku ni akn mkn beria2 xmcm huby aku. msk la sesedap mn pu ciput je dia mkn..

*nasib ler adik Aimy dh cerdik skrg.dia tau ummi dia bz msk kt dapo jd dia xbuat hal.diam je dpn tv or tdo dlm buai..klu x,hrm aku leh msk bagai..syg dia..


0 comments: